Katathlipsi.gr - Κατάθλιψη - Συμπτώματα - Ενημέρωση για την κατάθλιψη - Δίκτυο Επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας - Η μεσογειακή δίαιτα καταπολεμά την κατάθλιψη
 
 
 
 
 
Περιεχόμενα
Αρχική
Σε απλή γλώσσα
Στοιχεία για την κατάθλιψη
Έχω κατάθλιψη;
Έντονη θλίψη ή Κατάθλιψη;
Στους Άνδρες
Σε παιδιά και εφήβους
Συμπτώματα
Που οφείλεται
Τύποι κατάθλιψης
Θεραπεία
Ψυχοθεραπεία
Λειτουργία Ψυχοθεραπείας
Αποτελεσματικότητα Ψυχοθεραπείας
Στιγματισμός Ψυχοθεραπείας
Φαρμακευτική αγωγή
Μύθοι και Αλήθειες
Συνέπειες
Αρνητικές Σκέψεις
Αυτοκτονία
Άλλες μορφές κατάθλιψης
Τι μπορώ να κάνω
Χρήσιμα
Κέντρα Ψυχικής Υγείας
Ψυχιατρικά Ιατρεία
Κέντρα Ημέρας
Χρήσιμα έντυπα
Εφημερίες Νοσοκομείων
Χρήσιμες Ιστοσελίδες
Βρείτε μας ακόμη :
Το katathlipsi.gr στο Facebook
Το katathlipsi.gr στο Twitter
Το katathlipsi.gr στο Youtube
Αρχική
Η μεσογειακή δίαιτα καταπολεμά την κατάθλιψη

Η μεσογειακή δίαιτα, πέρα από τα ήδη γνωστά οφέλη της στην προστασία από καρκίνο, καρδιοπάθεια, άσθμα και διαβήτη, ανακαλύπτεται πλέον ότι έχει άλλη μια ευεργετική επίδραση, στην κατάθλιψη, σύμφωνα με μια νέα ισπανική επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι υπάρχουν μέχρι 30% λιγότερες πιθανότητες να εμφανιστεί κατάθλιψη σε άτομα που τρώνε πολλά φρούτα, λαχανικά, ψάρια, δημητριακά και λίγο κόκκινο κρέας.

Η έρευνα, που μελέτησε πάνω από 10.000 ενήλικες επί μια τετραετία, έγινε από ερευνητές των πανεπιστημίων Λας Πάλμας και Ναβάρα και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ψυχιατρικής "Archives of General Psychiatry" της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερ. Πάντως οι ισπανοί επιστήμονες επεσήμαναν την ανάγκη να γίνουν και άλλες παρεμφερείς μελέτες για να επιβεβαιωθούν τα πορίσματα της δικής τους έρευνας.

Η μεσογειακή δίαιτα περιλαμβάνει μεγάλη ποσότητα ελαιολάδου, μέτρια κατανάλωση αλκοόλ και γαλακτοκομικών, μικρή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και μεγάλες ποσότητες οσπρίων, λαχανικών, φρούτων, ξηρών καρπών, δημητριακών και ψαριών.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ακόμα και αν απομονώσουν άλλους παράγοντες (ανταγωνιστική και αγχώδης προσωπικότητα, οικογενειακή κατάσταση, υγιεινό στιλ ζωής κ.α.), ισχύει πάντα ότι όσο μεγαλύτερη είναι η προσκόλληση σε μια καθημερινή μεσογειακή δίαιτα, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να εμφανιστεί κατάθλιψη σε ένα άτομο.

Η νέα έρευνα έρχεται να προστεθεί στον αυξανόμενο αριθμό ενδείξεων για τη σημασία της διατροφής στην καταπολέμηση της κατάθλιψης. Οι ισπανοί επιστήμονες αναγνώρισαν ότι δεν έχουν ακόμα εντοπίσει τον μηχανισμό μέσω του οποίου η μεσογειακή δίαιτα ωφελεί στον ψυχισμό.

Σύμφωνα με ορισμένους επιστήμονες, η δίαιτα με πολύ ελαιόλαδο αυξάνει το επίπεδο του νευροδιαβιβαστή σεροτονίνη στον εγκέφαλο, πράγμα που οδηγεί σε μεγαλύτερο αίσθημα ψυχικής και νοητικής ευεξίας, γι’ αυτό άλλωστε το λόγο τα περισσότερα αντικαταθλιπτικά φάρμακα στοχεύουν στην αύξηση της σεροτονίνης. Επίσης η μεσογειακή δίαιτα μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος και τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων, να καταπολεμήσει τις φλεγμονές και να ανανεώσει την κυτταρική ζημιά που οφείλεται σε έλλειψη οξυγόνου - παράγοντες που όλοι επιδρούν αρνητικά στην κατάθλιψη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 
 
 
Βγάλτο από μέσα σου!


 

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2009
Δίκτυο Katathlipsi.gr
katathlipsi.jpg
 
 

Όροι χρήσης | Αποποίηση ευθύνης - Έμπνευση Εικαστικού ΙστοσελίδαςΚατασκευή Ιστοσελίδας UPweb